مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 13:202023-02-07سياسي

اتفاقی که باعث بیداری مردم بجنورد در انقلاب 57 شد


بعد از قیام خونین سال 42، مردم ایران روزبه روز به سمت انقلابی پیش رفتند که نوای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بیش ازپیش برایشان رساتر می شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صدای مبارزات مردمی در بجنورد در نیمه ی دوم سال 1356 شمسی به گوش شنیده می شد، مردم این شهر که خبر مبارزات مردم سایر شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، قم و تبریز را شنیده بودند، احساس تکلیف کردند اما نقش شهادت آقا مصطفی خمینی در بیداری مردم بجنورد نیز انکارناپذیر است به طوری که همین رخ داد باعث بیداری مردم شد و همین دلیل بود که امام این شهادت را از الطاف خفیه الهی برشمرد.

معنی این جمله رازمانی می توان فهمید که برگزاری مراسمات عزاداری فرزند امام باعث شد تا نوای انقلاب به گوش سایر مردم هم برسانند.

   مطالبی که در زیر می خوانید بخشی از کتاب تاریخ انقلاب، نوشته محمدعلی پروان است که به شرح حوادث انقلاب در بجنورد پرداخته است.

فرزند ارشد حضرت امام آقا مصطفی به اقرار آشنایان ایشان و کسانی که در حوزه ی نجف با ایشان محشور و مأنوس بودند از امیدهای آینده ی حوزه های علمیه به شمار می رفت او دارای هوشی سرشار و آگاهی های وسیعی درزمینه ی علوم اسلامی بود به گونه ای که باعث حیرت اطرافیان می شد او مدت ها در حوزه ی نجف تدریس می کرد و با اساتید بزرگی سابقه ی دوستی و مباحثه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتفاقی که باعث بیداری مردم بجنورد در انقلاب 57 شد

اتفاقی که باعث بیداری مردم بجنورد در انقلاب 57 شد