مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 14:452023-02-07اقتصادي

رهاسازی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور شوش


450 هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور در رودخانه شاوور شهرستان شوش رهاسازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استان و توسعه اشتغال در حوزه صید صیادی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور رها سازی شد .

سید هاشم بیت علوی، رییس اداره شیلات شهرستان شوش با بیان اینکه در مرحله اول این عملیات در ابتدای سال جاری تعداد 700 هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور رهاسازی شد و در مجموع تا به امروز برای سال 1401 حدود  یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی وارد منابع آبی شهرستان شوش و کرخه شده است.

وی به عمده فعالیت های شیلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان شوش با توجه به شرایط آبی، بافت خاک و اقلیم مناسب ظرفیت خوبی در زمینه توسعه آبزی پروری دارد و در حال حاضر در حوزه های مختلفی نظیر تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان خاویاری و تولید جلبک اسپیرولینا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، اداره کل شیلات خوزستان در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی اکوسیستم های آبی، امنیت غذایی و تثبیت اشتغال صیادان هرساله نسبت به تولید انواع کپورماهیان فیتوفاگ و بیگ هد، گونه های بنی، برزم، گطان، عنزه و شیربت در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور شوش

رهاسازی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور شوش