مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 15:352023-02-07دانش

ساخت پنل های آکوستیکی با استفاده از الیاف طبیعی کنف


پنل های آکوستیکی با استفاده از الیاف طبیعی کنف به همت علی کاظمی تبریزی محقق و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی کاظمی تبریزی، محقق و پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در رابطه با اختراع خود گفت: آلودگی صوتی، یکی از تهدیدات اصلی در جوامع بشری محسوب شده و می تواند بر روی کیفیت زندگی، میزان بهره وری، سلامت جسمی و روان شناختی افراد و همچنین بر میزان طول عمر سازه ها اثرگذار باشد.

این معضل را می توان به وسیله نصب جاذب های آکوستیکی ساخته شده از مواد متخلخل مانند الیاف طبیعی کنترل کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از الیاف طبیعی به عنوان مواد متخلخل در ساخت جاذب های صوتی به علت دارا بودن ویژگی هایی مانند زیست تخریب پذیر بودن، وزن سبک، چگالی کم، مقاومت الکتریکی بالا، استحکام ویژه قابل قبول، عدم ایجاد آثار التهابی روی پوست، قیمت مناسب و غیر سمی بودن به عنوان یک فرآیند سبز (فرآیند دوستدار محیط زیست) توجه زیادی را به خود اختصاص داده است.

به گفته این دانش آموخته دکترای منابع طبیعی علوم صنایع چوب و کاغذ واحد علوم و تحقیقات، در این اختراع به جای استفاده از الیاف درختان جنگلی، از گیاه کَنَف (نام علمی: Hibiscus cannabinus) برای ساخت دیوار آکوستیک استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پنل های آکوستیکی با استفاده از الیاف طبیعی کنف

ساخت پنل های آکوستیکی با استفاده از الیاف طبیعی کنف