مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 22:202023-02-07اجتماعي

18 هزار دانش آموز پایه نهم اردبیلی در آستانه انتخاب رشته تحصیلی


معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی 1401-1402 بالغ بر 18 هزار نفر از دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی در استان اردبیل وارد مرحله انتخاب رشته می شوند.

- محمود مشکی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: کمیته هدایت تحصیلی استان اردبیل با هدف هماهنگی بهتر برای یک هدایت تحصیلی کیفی در سال تحصیلی جاری تشکیل شد تا برای بیش از 18 هزار دانش آموز پایه نهم در مراحل انتخاب رشته هدایتگری های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به نقصان های هدایت تحصیلی ناموفق در جامعه خاطرنشان کرد: افزایش تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال های گذشته در رشته علوم تجربی، تغیر رشته در سال های ابتدایی دانشگاه ها، بیکاری فارغ التحصیلان رشته های پرطرفدار و عدم رضایت شغلی از مهمترین پیامدهای هدایت تحصیلی ناقص در جامعه است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در راستای توسعه متوازن بین رشته های تحصیلی در استان اردبیل تلاش برای توقف انتخاب رشته علوم تجربی و استمرار وضعیت فعلی رشته علوم انسانی و افزایش رشته ریاضی- فیزیک و معارف اسلامی شروع شده است.

مشکی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید موفق شدیم نسبت به سال های قبل در رشته های فنی و حرفه ای و رشته ریاضی فیزیک توسعه کمی داشته باشیم، گفت: هدایت تحصیلی فرایندی است که با ارائه خدمات راهنمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار دانش آموز پایه نهم اردبیلی در آستانه انتخاب رشته تحصیلی

18 هزار دانش آموز پایه نهم اردبیلی در آستانه انتخاب رشته تحصیلی