مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:152023-02-08سياسي

ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه در حال بررسی است


پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه به عنوان یک پرونده چند ملیتی در دست بررسی است.

- ایسنا/کرمانشاه قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه به عنوان یک پرونده چند ملیتی در دست بررسی است.

علی دارابی در بازدید از غرفه استان کرمانشاه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن مراکز متعدد میراثی، جاذبه های گردشگری و همچنین صنایع دستی و میراث ملموس و ناملموس در کشور جایگاه مهمی دارد.

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه در خصوص پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه و اسب کُرد، گفت: اخیرا در کشور یک شورای ثبت تشکیل دادیم که برای 10 تا 15 سال آینده برنامه ریزی کنیم که چه آثاری درحوزه میراث طبیعی و میراث ملموس و ناملموس در اولویت ثبت جهانی قرار دارند.

وی به وجود 35 هزار اثر ثبت ملی شده در کشورمان اشاره کرد و افزود: همچنین به لحاظ ثبت جهانی آثار ملموس با 26 اثر جهانی رتبه نهم و با 21 اثر جهانی ناملموس رتبه ششم دنیا را داریم، با این حال باتوجه به ظرفیت های بی شماری که داریم جایگاه ما باید بالاتر از این باشد.

دارابی یادآورشد: البته نباید فراموش کنیم که به مدت 20 سال به دلیل انقلاب و جنگ تحمیلی اثری را در یونسکو ثبت نکرده ایم و آن زمان کشورها محدودیت سهمیه نیز نداشتند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه در حال بررسی است

ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه در حال بررسی است