مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:402023-02-08سياسي

رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است


رییس دانشگاه محقق اردبیلی در جشن بزرگ انقلاب گفت: رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

- ایسنا/اردبیل رییس دانشگاه محقق اردبیلی در جشن بزرگ انقلاب گفت: رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

اسماعیل چمنی شامگاه 18 بهمن در جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جشن ملی و جشن استقلال ملت ایران است و به برکت این انقلاب امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی شاهد موفقیت های روز افزون است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در حوزه های هسته ای و دفاعی در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارد و پیشرفت های کم نظیری در این بخش ها حاصل شده است.

چمنی اضافه کرد: برای نمونه در حوزه دفاعی پهپادهای ایرانی را می توان مثال زد که حتی رادارهای ناتو نیز نمی توانند آنها را ردیابی کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در حوزه علمی نیز مقایسه آمارهای قبل و بعد از انقلاب گویا است؛ بطوریکه قبل از انقلاب در کشور 160 هزار دانشجو وجود داشت و امروز بیش از 3 میلیون دانشجو در دانشگاه ها شاغل به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه اساتید دانشگاهی نیز یک هزار و 800 استاد قبل از انقلاب فعالیت داشتند و بعد از انقلاب نیز 89 هزار استاد در کشور فعالیت دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است

رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است