مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:452023-02-08اقتصادي

اجرای آبیاری نوین در 135 هزار هکتار اراضی کشور توسط دولت سیزدهم


مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم به تناسب اعتباراتی که ارائه شد سیستم های آبیاری نوین اجرا گردید که از سال گذشته تاکنون 135 هزار هکتار آن محقق شده است.

- رضاسرافرازی مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های حوزه گچساران در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از پروژه های حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بازدید شد.

 وی بیان کرد: کهگیلویه و بویر احمد از لحاظ اقلیم جغرافیایی، وضعیت منابع آبی و کیفیت خاک بسیار خوبی برخوردار است، این استان حدود بالای 10 درصد از منابع آبی کشور را تامین می کند.

مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است که می توان برداشت محصولات کشاورزی را با بالاترین کیفیت داشته باشد و این نیازمند اجرای طرح های زیربنایی، آبی-خاکی، سیستم های نوین آبیاری و سایر عملیات به زراعی می باشد.

 سرافرازی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جهاد کشاورزی بهره وری است، عنوان کرد: در سطح کلان در کل کشور به دلیل اینکه با محدودیت منابع آبی برخوردار هستیم یکی از سیاست های اصلی کشور در کشاورزی تمرکز بر روی بهره وری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آبیاری نوین در 135 هزار هکتار اراضی کشور توسط دولت سیزدهم

اجرای آبیاری نوین در 135 هزار هکتار اراضی کشور توسط دولت سیزدهم