مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 09:102023-02-08سياسي

هنوز نبض بامبوبافی در لیالستان می زند/دانش بنیان راه احیای بامبو


هنر بامبوبافی در برهه ای از زمان مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفت اما امروزه با توجه به ظرفیت بالای موجود در حوزه صنایع دستی در تقویت اقتصاد، - خبرگزاری فارس-لاهیجان، خاطره احمدی نژاد؛ صنایع دستی ایران جلوه ای از هنر و فرهنگ و تمدن ساکنان این مرزوبوم است.

ماهیت خاص صنایع دستی ناشی از ویژگی های متمایز آن هاست که علاوه بر سودمند بودن، زیبایی شناختی، خلاقیت، پیوند فرهنگی، سنت و حتی مذهب و عقاید یک جامعه را به نمایش می گذارد.

ویژگی مهم صنایع دستی این است که این آثار نه تنها فرصت های شغلی جهت درآمدزایی بسیاری از افراد را فراهم می آورد، بلکه کلیدی ضروری برای درک و انتقال میراث فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در یک منطقه است و از همین رو امروزه با سرمایه گذاری و به کارگیری ایده های نوین و دانش بنیان می توان علاوه بر انتقال هویت و تمدن اقوام گوناگون ایران، تحول عظیمی در اشتغال زایی و رفع موانع اقتصادی ایجاد کرد.

یکی از این هنرهای خاص که علی رغم تلاش های بسیار هنرمندان طی دهه های گذشته رو به فراموشی است تولید صنایع دستی بر پایه بامبو است.

  باوجود قابل دسترس بودن چوب و گیاه بامبو در شمال ایران، می توان گفت هنوز بخش عمده تولید و آموزش صنایع بامبویی محدود به یک منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز نبض بامبوبافی در لیالستان می زند/دانش بنیان راه احیای بامبو

هنوز نبض بامبوبافی در لیالستان می زند/دانش بنیان راه احیای بامبو