مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:252023-02-08سياسي

وجود «لیتیوم» در دریاچه ارومیه از شایعه تا واقعیت


اخیراً گزارشی درباره امکان برداشت لیتیوم از ‏کف تالاب های خشک شده کشور و حتی دریاچه ارومیه در یکی از رسانه های رسمی کشور منتشر شد و این گمانه زنی را در ذهن افکار عمومی ایجاد کرد ‏که شاید عده ای در کشور با نگاه به منافع اقتصادی به عمد به دنبال خشک کردن دریاچه ارومیه بوده اند.

- به دنبال انتشار گسترده ی خبرادعای وجود منابع عظیم لیتیوم در دریاچه ارومیه، یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تلاش برای ‏خشک کردن عمدی دریاچه ارومیه برای برداشت لیتیوم را دروغ محض عنوان و آسیب ‏زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه را بسیارسنگین تر از منافع اقتصادی آن مطرح کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای بررسی بیشتر این موضوع پای صحبت های رییس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز می نشینم.

دکتر بهروز ساری صراف، در گفت وگو با ایسنا، با بیان وجود تمامی کانی ها در اکوسیستم دریاچه ارومیه و نحوه استخراج آن بسیار مهم است، اظهار کرد: موضوع وجود لیتیوم در دریاچه ارومیه شاید به دلیل اینکه مکان آن دریاچه ارومیه بوده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زمانی که می توان از عمق 200 تا دو هزار متری، صنایع نفت و گاز را از دل زمین، اقیانوس و دریاها استخراج کرد، قطعاً استخراج لیتیوم از سواحل و عمق پنج یا هشت متری، موضوعی غیرعقلایی و غیر اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود «لیتیوم» در دریاچه ارومیه از شایعه تا واقعیت

وجود «لیتیوم» در دریاچه ارومیه از شایعه تا واقعیت