مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-08سياسي

چگونه وفاداری ارتش به محمدرضا شاه با یک عکس فرو پاشید؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بازنمایی عین به عین در عکس ادعای ژوزف نیسفور نیپس مخترع عکاسی بود که می توانست هر آنچه در روبروی دوربین رخ می دهد را بدون دخالت راوی، - شاید دور از باور باشد که ادعا کنیم نیم قرن پیش فرمان حرکت تاریخ با لنز عکاسان خبری می چرخید و عکس خبری می توانست جنگی را پایان دهد، رییس جمهوری را برنده میدان کند و انقلابی را به پیروزی رساند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بازنمایی عین به عین در عکس ادعای ژوزف نیسفور نیپس مخترع عکاسی بود که می توانست هر آنچه در روبروی دوربین رخ می دهد را بدون دخالت راوی، روایت کند.

وظیفه ای که تا قبل از آن به عهده نقاشان بود و وقایع نگاری های تصویری همچون جنگ ها و انقلاب ها که به مدد نقاش و صنعت نوپای چاپ به صفحات روزنامه ها راه پیدا کرده بود با ظهور عکاسی به حاشیه رفت.

در دورانی که شَک به دستکاری در عکس به واسطه نرم افزارهای فوتوشاپ و کرختی از تکثر روزانه تصاویر در پلتفرم های عکس بنیان، هنوز قداست عکس را متلاشی نکرده بود، عکس های خبری می توانستند شاهدی قسم خورده برای مخاطبان غایب باشند و شهادت سیاه و سفیدشان از جهان رنگی برای مخاطبان آنچنان باورپذیر باشد که به مثابه سندی قاطع، حکم به قضاوت دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه وفاداری ارتش به محمدرضا شاه با یک عکس فرو پاشید؟

چگونه وفاداری ارتش به محمدرضا شاه با یک عکس فرو پاشید؟