مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-08سياسي

توزیع عادلانه آموزش در شهر و روستا/97درصد جمعیت کرمانشاه باسوادند


در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حالی از عدالت آموزشی در شهر و روستاها سخن به میان می آید که بیش از 97 درصد از جمعیت کرمانشاه باسواد است.

- - گروه استان ها- آرزو کرمی: انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهل و چهارمین سال پیروزی خود رسیده که با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه کشورمان، دستاوردها و پیشرفت های بسیاری در عرصه داخلی ملی و بین المللی در حوزه های مختلف داشته است، بنابراین تبیین و بیان این دستاوردها در جامعه موجب امیدآفرینی و ایستادگی بیشتر مردم خواهد شد.

بی شک یکی از ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای آحاد مردم بحث آموزش است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی عدالت آموزشی را در بین مردم خصوصاً برای زنان، اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه و حتی در مناطق دوردست برقرار کرد، به طوری که همین مسئله یکی از مهمترین ابعاد تبعیض و ناعدالتی در دوران رژیم ستم شاهی بود.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آمار باسوادان در کشور معادل حدود 47 درصد از جمعیت واجد شرایط بوده و درصد باسوادی در بین مردان 59 درصد و بین زنان 35 درصد گزارش شده است و حتی حدود دوسوم زنان کشور حتی توانایی نوشتن اسم خودشان را نداشتند، اما امروز شاخص باسوادی در بین زنان و مردان ایران اسلامی به حدود 97 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع عادلانه آموزش در شهر و روستا/97درصد جمعیت کرمانشاه باسوادند

توزیع عادلانه آموزش در شهر و روستا/97درصد جمعیت کرمانشاه باسوادند