مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-08پزشكي

در این خانواده ها، آسیب جنگ هنوز ادامه دارد


با وجود گذشت چند دهه از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، هنوز هم خانواده های متعددی هستند که از آسیب های این جنگ خانمان سوز در رنج هستند.

- محققان کشور این موضوع را با محوریت زنان خانواده های جانبازان بررسی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آسیب دیدگی در جریان حوادث خون بار و خشونت آمیزی چون جنگ، امری دهشتناک است که برای همیشه تأثیرات خود را بر حیات فردی و اجتماعی فرد آسیب دیده باقی می گذارد و استرس های ناشی از آسیب دیدگی و انطباق با شرایط جدید، بحران های روحی و نیز تغییر روابط اجتماعی فرد با خانواده، دوستان، آشنایان و جامعه را موجب خواهد شد.

همسر افراد جانباز با آسیب دیدگی جانباز و هزینه های گزاف مادی و فرامادی آن در ارتباط نزدیک هستند و در نقش مراقبت کننده از جانباز، فراتر از وظایف مربوط به پایگاه و نقش همسری خود، به طور مستقیم تحت تأثیر دشواری های معمول کمک به فرد کم توان جسمی و روانی قرار می گیرند.

به اعتقاد صاحب نظران، دشواری های مادی و روانی، سلامت جسمی و روانی همسر فرد جانباز و سایر اعضای خانواده به خصوص فرزندان را به چالش می کشد، چراکه زن به عنوان پناهی در مقابل این دشواری ها عمل می کند و علاوه بر عهده داری وظایف همسری و مادری، اموری که به طور متعارف به شوهران سپرده می شود را نیز برعهده می گیرد و در نهایت روابط اجتماعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در این خانواده ها، آسیب جنگ هنوز ادامه دارد

در این خانواده ها، آسیب جنگ هنوز ادامه دارد