مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 13:102023-02-08اقتصادي

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان سنددار شد


رییس کل دادگستری خوزستان از اجرای حدنگاری و صدور سند مالکیت برای 360 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک هزار و 175 قطعه زمین کشاورزی به مساحت 157 هزار و 384 هکتار حدنگاری و برای این اراضی سند تنظیم و صادر شد که با احتساب عملکرد سال گذشته، این مساحت به 360 هزار هکتار در استان رسیده است.

وی گفت: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی ضمن اینکه با اعتباربخشی به اسناد مالکیت، موجب توسعه کشاورزی، افزایش امنیت غذایی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در بخش کشاورزی می شود، از بسیاری اختلافات ملکی و تصرفات عدوانی جلوگیری می کند.

دهقانی افزود: این اقدام به کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی کمک می کند تا با اخذ تسهیلات بانکی و دولتی در توسعه کشاورزی، به تولیدات خود رونق بیشتری بدهند که این امر کاهش نرخ بیکاری و ارتقای امنیت جامعه را در پی دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تشکیل جلسات کمیسیون رفع تداخل در شهرستان ها، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های مطرح در این کمیسیون شد.

دهقانی با بیان اینکه مساحت اراضی کشاورزی مشمول این طرح در شهرستان ها متفاوت است، افزود: شهرستان دشت آزادگان در این زمینه پیشرو بوده است و اهواز، شوش، شوشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان سنددار شد

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان سنددار شد