مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 13:202023-02-08پزشكي

ضررهای تک فرزندی را بدانید!


وقتی خانواده تنها دارای یک فرزند است، احساس فشار بیشتری بر روی این فرزند وجود دارد، زیرا والدین آرزوهای زیادی دارند و کودک مستقیما تحت استرس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزای فارس،در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما مریم زینالی، روانشناس کودک و نوجوان در خصوص مزیت های خانواده دارای چند فرزند به گفت وگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که اهمیت فرزند دوم، برای فرزند اول و همچنین برای والدین چیست؟،گفت: با بزرگ شدن فرزندان و ازدواج آنها و ترک خانه، خانواده با سندروم آشیانه خالی مواجه می شود، قطعاً با وجود تنها یک فرزند، پدر و مادر زودتر به این سندروم مبتلا می شوند.

وی افزود: با وجود فرزند دوم، غیر از اینکه خانواده دیرتر به این سندروم مبتلا می شود، بلکه تولد فرزند دوم، معنای جدیدی به زندگی می بخشد.

این روانشناسی کودک و نوجوان گفت:کودکان با رسیدن به دوران نوجوانی، بیشتر اوقات خود را با همسالان می گذرانند، با وجود فرزند دوم، این خلأ پر می شود و معنایی دوباره در زندگی جاری خواهد بود.

وی گفت: در مورد فرزند اول، والدین بیشتر در حال تجربه آموزی هستند و با حضور فرزند دوم، تجربیات به صورت پخته تر عملیاتی می شوند و شور و هیجان بیشتری به خانواده حاکم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضررهای تک فرزندی را بدانید!

ضررهای تک فرزندی را بدانید!