مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 15:202023-02-08سياسي

هر چه در زمینه مراکز مشاوره ژنتیک و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است


معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هر چه در زمینه ژنتیک برای مراکز مشاوره و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است.

- معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی: هر چه در زمینه مراکز مشاوره ژنتیک و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است ایسنا/خراسان رضوی معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هر چه در زمینه ژنتیک برای مراکز مشاوره و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است.

غلامحسین دلبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور متوسط برای صددرصد نوزادانی که چه در بیمارستان ها و چه در زایشگاه ها متولد می شوند، غربالگری شنوایی انجام می شود و خراسان رضوی در این حوزه رتبه یک کشوری را دارا است.

همچنین علاوه بر نوزادان برای کودکان 3 تا 5 ساله غربالگری شنوایی انجام می شود.

وی افزود: غربالگری تنبلی چشم نیز به صورت مرتب برای کودکان 3 تا 6 ساله انجام می شود که از بیماری هایی که می تواند برای کودک مشکل ایجاد کند به نوعی پیشگیری می کند.

دلبری با اشاره به اهمیت آزمایشات ژنتیک در راستای پیشگیری از معلولیت و اثرات منفی برای خانواده و جامعه از بُعد روانی و مالی، بیان کرد: هر چه در زمینه ژنتیک برای مراکز مشاوره و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر چه در زمینه مراکز مشاوره ژنتیک و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است

هر چه در زمینه مراکز مشاوره ژنتیک و تشخیص غربالگری هزینه شود باز هم کم است