مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 16:502023-02-08سياسي

افتتاح فاز اول خط 2 مترو شیراز


در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، پروژه ملی فاز یک خط دوم قطارشهری شیراز با حضور وزیرکشور، استاندار و جمعی از مدیران فارس و مجموعه مدیریت شهری شیراز، - افتتاح و آماده بهره برداری شد.

عصر چهارشنبه 19 بهمن و در آستانه چهل و چهارسالگی انقلاب اسلامی، فاز یک خط دوم قطارشهری شیراز که با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اجرایی و احداث شده است، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، محمدحسن اسدی شهردار، طاهری رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این مرحله از پروژه خط دوم مترو شیراز، سه ایستگاه از 8 ایستگاه پیش بینی شده قابل استفاده خواهد بود که مهمترین آنها، ایستگاه میدان امام حسین(ع) به عنوان ایستگاه تبادلی بین خط یک و دو قطارشهری است.

ابتدای دهه 80، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، بنیان گذاشته و تاسیس شد و یک سال بعد و در سال 1381، رسما عملیات اجرایی برای احداث مترو (قطارشهری) در این کلانشهر از میدان الله، استارت خورد، اما حدود 12 سال پس از آن و در سال 1393، فاز اول خط یک، به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قطارشهری، یکی از پروژه های زمان بر ملی در نقاط مختلف کشور به شمار می رود به طوریکه زمان اجرای این پروژه در شهرهای شیراز، اصفه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح فاز اول خط 2 مترو شیراز

افتتاح فاز اول خط 2 مترو شیراز