مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-08اجتماعي

زمینه پرورش و تولید «آرتمیا» در هندیجان وجود دارد


رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان گفت: ظرفیت پرورش و تولید آرتمیا در شهرستان هندیجان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کامبیز شهنی عباس زاده بعد از ظهر امروز چهارشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه تولید و پرورش آرتمیا به برخی ویژگی های زیست شناسی این موجود زنده اشاره کرد و گفت: آرتمیا جاندار کوچک سخت پوستی است که در آب های شور زندگی می کند و آرتمیا اورمیانا یکی از گونه های آن محسوب می شود که زیستگاه طبیعی آن در دریاچه ارومیه است.

وی در رابطه با شیوه های پرورش این گونه ماهی افزود: پرورش آرتمیا به صورت مصنوعی و در استخرهای خاکی و در مناطقی که آب شور وجود داشته باشد، امکان پذیر است و این ظرفیت در خوزستان به ویژه در شهرستان هندیجان شناسایی شده است.

شهنی عباس زاده با اشاره به موارد مصرف آرتمیا بیان کرد: آرتمیا محصول استراتژیک صنعت آبزی پروری است و لارو آبزیان در چند روز آغاز زندگی شأن می توانند از آرتمیا مصرف کنند و تکثیر و پرورش میگو، ماهیان دریایی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی به این موجود ارزشمند بستگی دارد.

رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان با بیان اینکه ارزش اقتصادی آرتمیا خیلی بالاست و یکی از اقتصادی ترین سرمایه گذاری ها در بخش پرورش آبزیان به شمار می رود، تصریح کرد: می توان با بهره مندی از اصول علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه پرورش و تولید «آرتمیا» در هندیجان وجود دارد

زمینه پرورش و تولید «آرتمیا» در هندیجان وجود دارد