مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 23:402023-02-08اقتصادي

افتتاح خط دو مترو شیراز با حضور وزیر کشور


مرحله نخست خط دو مترو شیراز با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، فاز نخست خط 2 مترو شیراز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره برداری رسید و مسافرگیری این خط از ایستگاه میدان امام حسین(ع) در مرکز این کلانشهر به سمت ایستگاه میدان قهرمانان (میانرود) در جنوب شهر انجام شد.

سازمان قطار شهری شیراز در سال 80 آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال 81 به زمین زده شد و پس از گذشت 12 سال، مرحله نخست این خط به طول 24.

5 کیلومتر در سال 93 به بهره برداری رسید و در سال 96 فاز بعدی این مسیر تکمیل شد.

قطار شهری شیراز به طول 90 کیلومتر تعریف شده که خط 2 آن به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود با 13 ایستگاه به خط یک مترو این کلانشهر متصل می شود.

مترو شیراز در 6 خط طراحی شده که حدود 90 کیلومتر طول دارد و طی قریب به 2 دهه ای که از شروع احداث قطار شهری شیراز می گذرد تنها یک خط آن و حدفاصل میدان گل سرخ تا میدان احسان به بهره برداری رسیده بود که چهارشنبه 19 بهمن ماه 1401 فاز نخست خط 2 این شهر نیز به بهره برداری رسید.

خط 2 مترو کلانشهر شیراز با بیش از 15 کیلومتر طول از میدان شکوفه در میانرود (شهرک بهارستان) در جنوب این شهر آغاز شده و پس از طی کردن میدان قهرمانان و تقاطع کمربندی و بلوار عدالت، عادل آباد، بزرگراه رحمت، تقاطع غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح خط دو مترو شیراز با حضور وزیر کشور

افتتاح خط دو مترو شیراز با حضور وزیر کشور