مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 08:002023-02-09اجتماعي

سِحر طبیعت در پارک ملی گلستان/ پردیس پرآوازه در انتظار گردشگر است


تماشای گله های قوچ و میش، شُرشُر رود، برگ های هزار رنگ انجیلی و نغمه دلنشین پرندگان رویا نیست بلکه نمایی بکر و سحرانگیز از چشم اندازهای پرتکرار پارک ملی گلستان برای مسافران است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: ذخیره گاه زیست کره و پارک ملی گلستان، پردیس پرآوازه گلستان در شرقی ترین نقطه این استان است که به سبب برخورداری از چشم اندازهای بکر و بدیع، حیات وحش کم نظیر و جاذبه های طبیعی متعدد مانند چشمه سارها، رودها، دره ها و قله های سر به فلک کشیده در زمره بهترین زیستگاه های حیات وحش و البته کانون بی نظیر گردشگری طبیعی در کشور محسوب می شود.

پارک ملی گلستان به سبب عبور جاده بین مناطق شمالی و خراسانات همه ساله میزبان چند ساعته بیش از 20 میلیون گردشگر است، گردشگرانی که بیشتر به سبب حضور در مشهد الرضا (ع) از میان گذر این ذخیره گاه کم نظیر محیط زیستی عبور می کنند.

این پارک که در سال 1336 شمشی با نام آلمه و ای شکی مورد حفاظت قرار گرفت، نخستین پارک ایران است و سال 1354 در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه محیط زیستی کره زمین به ثبت رسید.

این منطقه تحت حفاظت، پانزدهمین اثر ملی به حساب می آید که توسط سازمان میراث فرهنگی در سوم دی ماه 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سِحر طبیعت در پارک ملی گلستان/ پردیس پرآوازه در انتظار گردشگر است

سِحر طبیعت در پارک ملی گلستان/ پردیس پرآوازه در انتظار گردشگر است