مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 08:302023-02-09سياسي

مشارکت مردم در حفظ محیط زیست رویکرد سازمانی است


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه رویکرد سازمان محیط زیست بر اصل حفاظت مشارکتی است یعنی مردم در حفظ محیط زیست با سازمان حفاظت شریک شوند و پای کار بیایند، - گفت: در محیط زیست وظیفه ما در قبال حیات وحش حفظ گونه های جانوری در زیستگاه اصلی آن و با مشارکت مردم است.

غلامرضا ابدالی دیشب در آیین افتتاح دومین کلینک حیات وحش مازندران در چالوس با بیان اینکه در کشور گونه های مختلف جانوری وجود دارد، اظهار کرد: گستره جغرافیایی کشور پذیرای 535 گونه پرنده، 197 گونه پستاندار، 221 گونه خزنده، 160 گونه آبزی آب های داخلی و 710 آبزیان آب های ساحلی و آب های شور است.

وی با اشاره به اینکه این گستره با وجود همه انتقاداتی که در امر حفاظت داریم اما آخرین پناهگاه گونه های بسیار ارزشمندی است، افزود: این گستره پناهگاه آخرین یوزپلنگ، آخرین پناهگاه گورخر و بسیاری دیگر است که نشان دهنده این است که زیستگاه های ما هنوز قابلیت آن را دارد و این نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه باید از این گونه ها طوری محافظت کنیم که شرمنده نسل های آینده نشویم، تصریح کرد: ما با این حفاظت می توانیم شکرگزار این نعمت ها باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت مردم در حفظ محیط زیست رویکرد سازمانی است

مشارکت مردم در حفظ محیط زیست رویکرد سازمانی است