مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 09:252023-02-09سياسي

مروری بر میادین تاریخ ساز تهران در روزهای انقلاب


بعضاً رویدادها و اتفاقات روزهای انقلاب با نام اماکنی از تهران گره خورده است؛ اماکنی که هریک از شهروندان تهرانی هنگام عبور از آنها خاطرات تلخ و شیرینی را به یاد می آورند و نام بسیاری از آنها امروز برگرفته از همین اتفاقات در حافظه تاریخی مردم تهران و حتی ایران به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انقلاب اسلامی ایران دگرگونی سیاسی و اجتماعی بزرگی برگرفته از خواست مردم ایران بود که با مشارکت طبقات مختلف مردم انجام پذیرفت و نظام طاغوت را سرنگون و زمینه روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبریت امام خمینی (ره) را فراهم کرد.

در میان تحولات انقلاب اسلامی برخی میادین پایتخت صحنه رویدادهای بزرگ این خواست ملت بودند که صحنه های تأثیرگذاری برای انقلاب در آنها رقم خورده است.

قیام 17 شهریور سال 1357 و کشتار تظاهرات کنندگان یکی از روزهای مهم انقلاب اسلامی است که به باور بسیاری از کارشناسان و تاریخ پژوهان مقدمه ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود.

کشتار بی رحمانه مردم در آن روز در میدانی از شرق تهران رقم خورد که در آن روزها با نام میدان ژاله شناخته شده بود و پس از انقلاب به دلیل وقوع همین حادثه به نام میدان شهدا نام گذاری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر میادین تاریخ ساز تهران در روزهای انقلاب

مروری بر میادین تاریخ ساز تهران در روزهای انقلاب