مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-09اقتصادي

تجار از مصادیق رفتار های سوء تجاری آگاهی داشته باشند


نایب رییس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار کرد: در روابط معاملات تجاری از اعضاء اتاق بازرگانی انتظار می رود که با حسن نیت معاملات را انجام دهند و در تمامی تعهدات مالی و قراردادی خود نسبت به طرف ایفا کنند.

- مرتضی کناری زاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: معاملات نباید به گونه ای باشد که در معرض اتهام نقض قوانین و مقررات مرتبط در حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی و کارت بازرگانی قرار بگیرند.

البته با آمار بالای اعضای اتاق بازرگانی اکثریت بازرگانان تعهدات قراردادی و معاملات خود را به نام صحیح با حسن نیت انجام می دهند و رفتارهای خلاف مقررات جاری کمتر مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی رفتار های سوء تجاری اعضای اتاق بازرگانی تحت نظر خواهد داشت، بیان کرد: کمیته کارشناسی پایش رفتارهای سوء تجاری در استان که در سازمان صمت مستقر است گزارش ها و تخلفات مرتبط با رفتارهای تجاری بازرگانان را دریافت و مورد پایش قرار می دهد.

کناری زاده خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل کارگروه پایش رفتار تجاری که در راستای تبصره بند 6 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات کشور تصویب شده، گزارشات رفتارهای سوء تجاری ارسالی از سوی نهادهای و ارگان های دولتی و اتاق بازرگانی در کارگروه پایش رفتار های تجاری مطرح و پس از بررسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار از مصادیق رفتار های سوء تجاری آگاهی داشته باشند

تجار از مصادیق رفتار های سوء تجاری آگاهی داشته باشند