مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 12:152023-02-09اقتصادي

حدود 75 درصد واکسن های طیور از خارج وارد می شود


دستیابی به دانش فنی تولید واکسن ORT مقدمه ای برای تولید سایر واکسن های حوزه طیور است، چرا که حدود 75 درصد از واکسن های مورد نیاز این بخش از خارج وارد می شود.

- ایسنا/فارس رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستیابی به دانش فنی تولید واکسن ORT مقدمه ای برای تولید سایر واکسن های حوزه طیور است، چرا که حدود 75 درصد از واکسن های مورد نیاز این بخش از خارج وارد می شود.

سیدمحمد آقامیری پنج شنبه 20 بهمن در همایش رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز عنوان کرد: حدود 7 میلیارد دوز واکسن طیور از خارج از کشور وارد می کنیم که دستیابی به دانش تولید واکسن ORT می تواند ما را از واردات سایر واکسن ها بی نیاز کند.

او با بیان اینکه بیماری ها تنفسی در طیور یکی از بیماری هایی است که تلفات قابل توجهی در گله های طیور بر جای می گذارد، اظهار کرد: بیماری های تنفسی بین 15 تا 35 درصد تلفات در هر گله می تواند ایجاد کند، گاهی اوقات بسته به نوع بیماری تنفسی احتمال دارد که بیش از 50 درصد گله درگیر بیماری شود و باعث تلفات سنگین میشود.

آقامیری با اشاره به اینکه بیماری های تنفسی می توانند از لحاظ اقتصادی تولید کننده را دچار مشکلاتی کنند، عنوان کرد: با تولید واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال یک حاشیه امن ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 75 درصد واکسن های طیور از خارج وارد می شود

حدود 75 درصد واکسن های طیور از خارج وارد می شود