مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 12:152023-02-09اقتصادي

انتقال آب از غرب مشهد بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به سه پروژه آبرسانی بزرگ که در تاریخ آب منطقه ای بی نظیر است، گفت: شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان با پیشرفت فیزیکی 15 درصد، - انتقال آب از غرب مشهد با پیشرفت بیش از 25 درصد و پروژه بهره برداری آب از کوه های شمال مشهد از جمله این موارد است.

علیرضا طاهری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه پروژه سد شوریجه مدت ها متوقف بود و مجدد کلید خورده است، اظهار کرد: پروژه انتقال آب از غرب مشهد با پیشرفت بیش از 25 درصد و ظرفیت 96 میلیون مترمکعب آب در سال و پروژه بهره برداری آب از کوه های شمال مشهد با اولویت اهالی از جمله این موارد است.

وی افزود: بهره برداری از 4 سد مخزنی با ظرفیت تامین 68 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز بخش کشاورزی، شرب و خدمات، احداث بالغ بر 1500 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سدها، اجرای 20 کیلومتر از خطوط آبرسانی به شهرها و احداث حباب مخزن ذخیره به حجم 22 هزار متر مکعب و دستیابی به پیشرفت فیزیکی 10 درصدی طرح عظیم شیرین سازی و انتقال آب به کریدور شرقی کشور از طرح های توسعه منابع آب در دولت سیزدهم است.

طاهری در خصوص دستاوردهای مدیریت رودخانه ها، تصریح کرد: رفع تصرف از رودخانه ها به مساحت 570 هکتار و لایروبی رودخانه ها به طول 335 کیلومتر و بهره برداری از چهار بند انحرافی و کانال انتقال آب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از غرب مشهد بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

انتقال آب از غرب مشهد بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است