مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 13:562023-02-09سياسي

وزیر بهداشت: جایگاه ایران در همه شاخص های سلامت بالاتر از کشورهای همسایه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، بهرام عین اللهی در همایش بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی اظهار کرد: بی شک بهورزان به عنوان نیروی سلامت کشور و شبکه بهداشت از مهمترین ارکان دستیابی به شاخص های سلامت به شمار می روند.

وی نظام سلامت را بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: پیش از انقلاب بسیاری از امور درمانی توسط پزشکان خارجی انجام می گرفت و موضوع سلامت در اولویت نبود اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توسعه شبکه بهداشت و درمان و تربیت نیروی های دلسوز از دل جامعه، تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پوشش بیش از 98 درصدی خدمات بهداشتی، افزایش امید به زندگی به 78 سال در بین ایرانیان، دسترسی 94 درصدی روستاها به آب آشامیدنی و همچنین کاهش مرگ و میر نوزادان به 16 در یک هزار تولد، گوشه ای از این دستاوردها بوده است.

عین اللهی در ادامه تاکید کرد: تنها کاستی نظام سلامت، شاخص 13 درصدی مرگ و میر حاصل از استعمال سیگار است که از نمایندگان مجلس درخواست داریم با اخذ مالیات و افزایش قیمت این کالا، در بهبود کاهش این شاخص نیز ما را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه بهورزان قهرمانان واقعی حوزه سلامت هستند، گفت: آنان در شرایط و حوادث گوناگون تلاشهای زیادی را برای سلامت جامعه ارائه می دهند، بر این باوریم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: جایگاه ایران در همه شاخص های سلامت بالاتر از کشورهای همسایه است

وزیر بهداشت: جایگاه ایران در همه شاخص های سلامت بالاتر از کشورهای همسایه است