مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 15:002023-02-09بين الملل

واکنش هلند به ارسال جنگنده به اوکراین؛ نباید با روسیه درگیر شویم


نخست وزیر هلند هشدار داد متحدان کی یف باید هنگام ارائه کمک نظامی به اوکراین اطمینان حاصل کنند که خود را به درگیری مستقیم با روسیه نمی کشانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارک روته نخست وزیر هلند بعد از این که از وی سوالی درباره امکان ارائه جنگنده به اوکراین پرسیده شد، هشدار داد متحدان کی یف باید هنگام ارائه کمک نظامی به اوکراین، اطمینان حاصل کنند که خود را وارد درگیری مستقیم با روسیه نمی کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفایننشال تایمز، روته گفت که باید درباره مزایا و معایب چنین تصمیماتی با توجه به حساسیت موضوع، تنها پشت درهای بسته بحث شود.

وی در اشاره به مفاد دفاع جمعی پیمان ناتو تاکید کرد: باید کاملاً مطمئن شوید که وارد درگیری مستقیم ماده پنج بین ناتو و روسیه نمی شوید.

  این مقام اروپایی اظهارات مذکور را پیش از جسله پنجشنبه رهبران اروپا با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در بروکسل بیان کرد.

  زلنسکی درخواست های خود برای ارسال سریع تسلیحات غربی به اوکراین با این ادعا که نیروهایش خود را برای ضد حمله مورد انتظار از سوی روسیه آماده می کنند، تشدید کرده است.

وی در سفر چهارشنبه خود به انگلیس درخواست برای ارائه هواپیمای جنگی را مطرح کرد و لندن در پاسخ گفت که در حال بررسی است تا مشخص شود چه جنگنده هایی را می تواند به به عنوان راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش هلند به ارسال جنگنده به اوکراین؛ نباید با روسیه درگیر شویم

واکنش هلند به ارسال جنگنده به اوکراین؛ نباید با روسیه درگیر شویم