مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 15:002023-02-09اقتصادي

چه کسانی باید قبوض گاز چند میلیونی خود را بدون کم و کاست پرداخت کنند؟


طبق مصوبه جدید هیئت وزیران برای مشترکان گاز خانگی، آن دسته از مشترکانی که در پله 12 تعرفه قدیم گاز خانگی قرار داشتند، از تخفیف 70 درصدی رییس جمهور برای افزایش قبوض گاز مستثنی شدند که معادل 46 هزار مشترک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ در یکی دو سال اخیر یکی از موضوعات مهمی که مورد توجه سیاست گذاران در دولت و مجلس بوده است، مساله مدیریت بهینه گاز و برق در سطخ کشور است.

موضوعی مهم که از سال گذشته سازوکار اجرایی به خود گرفت و دولت با ارائه جدول و پلکان مصرفی، تمام تلاش خود را به کار بست تا آن دسته از مشترکان مرفه و پرمصرف و بدمصرف، یارانه انرژی کمتری دریافت کنند و در عوض مبلغ قبوض گاز و برقشان هم افزایش داشت.

این مسیر در سال جاری نیز تداوم داشت تا جاییکه دولت شانزدهم آذرماه امسال، هیات دولت مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه، تعرفه گاز حدود 70 درصد مشترکان در پله های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نمی کرد؛ اما مشترکان پرمصرف و بدمصرف افزایش قیمت داشته اند.

بر پایه این مصوبه، پله های اول تا سوم بدون تغییر قیمت ماندند، ولی پله چهارم تا ششم 30 درصد افزایش و پله هفتم تا دهم 50 درصد افزایش نسبت به تعرفه قبلی را داشتند و همچنین تعرفه پله های یازدهم و دوازدهم نیز عدد ثابت 5000 و 6000 تومان به ازای هر متر مکع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی باید قبوض گاز چند میلیونی خود را بدون کم و کاست پرداخت کنند؟

چه کسانی باید قبوض گاز چند میلیونی خود را بدون کم و کاست پرداخت کنند؟