مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 00:352023-02-09سياسي

ایران پیش از انقلاب اسلامی در هیچ زمینه ای استقلال کامل نداشت


ایران در دوران قبل از انقلاب در هیچ زمینه ای استقلال کامل نداشت و این موضوع در عرصه های مختلف به ویژه علم و دانش محسوس بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای زواره، اظهار داشت: شهر زواره از جمله مناطق مذهبی است که با حضور در این شهر تحت تأثیر قرار گرفتم؛ این تحت تأثیر قرار گرفتن به دو دلیل است، یکی اینکه این شهر را دارای ایمان ریشه دار یافتم و دلیل دوم نیز وجود شهدای زیاد در این شهر کوچک واقعاً تأثیرگذار است.

وی با اشاره به سالگرد چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: افرادی که دوران قبل از انقلاب را دیدند می توانند آن دوران را در ذهن خود تداعی کنند، یک حکومتی پادشاهی وجود داشت که در آن شاه به طور موروثی به حکومت رسیده بود و عملکرد شاه در زمینه های مختلف، وابسته به استعمارگران جهانی بود.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ایران در دوران قبل از انقلاب استقلالی نداشت و این موضوع در عرصه های مختلف به ویژه علم و دانش محسوس بود.

مرتضوی تاکید کرد: خفقانی عجیب در نظام شاهنشاهی وجود داشت، مردم در آن دوران تحت فشار قرار گرفته و اگر کسی زبان و قلم خوبی داشت و معترض می شد به زندان می رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران پیش از انقلاب اسلامی در هیچ زمینه ای استقلال کامل نداشت

ایران پیش از انقلاب اسلامی در هیچ زمینه ای استقلال کامل نداشت