مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 00:352023-02-09اقتصادي

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش خبر داد.

- مرتضی فرخی، پنجشنبه 20 بهمن ماه در آیین افتتاح پروژه های دانشگاه تربت حیدریه با اشاره به تعامل خوب مجلس با وزارتخانه متبوع، گفت: سال آینده اعتبارات پژوهشی افزایش و تقویت خواهد شد، همچنین تخصیص بودجه بر اساس مأموریت های محول شده به زیر مجموعه های این وزارتخانه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 32 هزار میلیارد تومان بودجه امسال وزارت علوم، حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص یافته است.

فرخی مفهوم هدفمند کردن مأموریت های پژوهشی دانشگاه را بدان معنا دانست که نیازهای اجتماعی کشور بخشی از پژوهش های این وزارتخانه را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: محقق شدن این امر به کاربردی شدن پژوهش ها که در ارتباط علم با صنعت رخ می دهد بستگی دارد که این امر موجب توجیه اقتصادی و درآمدزایی طرح های پژوهشی می شود.

معاون امور حقوقی وزیر علوم ادامه داد: زمانی که واحدهای صنعتی به این باور استوار شوند که سپردن طرح های توسعه به دانشگاه ها سبب پیشرفت بهتر آنها می شود، اهمیت این موضوع بیش تر از پیش روشن می شود.

عباس خاشعی سیوکی، رییس دانشگاه تربت حیدریه نیز در ادامه مراسم گفت: در این مراسم دو طرح پژوهشی در حوزه گیاه پزشکی، در محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به حوزه پژوهش