مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 10:052023-02-10سياسي

شعارهای جالب انقلاب ایران که نشنیده اید!


در دوره مبارزات انقلابی که در شهرها و شهرستان ها و حتی روستاهای ایران جریان داشت علاوه بر «مرگ بر شاه» که شعاری سراسری بود، شعارهای دیگری هم مطرح می شدند که برخی هایشان جالب بودند.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: چرا اغلب شعارهای مبارزه انقلابی به فساد پهلوی ها مربوط بودند؟ چون تشت رسوایی پهلوی ها به ویژه درباریان از بام افتاده بود و به گفته ژان لوروریه روزنامه نگار فرانسوی: اگر در کوچه و خیابان از ایرانیان بپرسید که چرا رژیم را مورد انتقاد و سرزنش قرار می دهند و جواب آنها را جمع کنید فساد و انحطاط اخلاقی رژیم در ردیف اول پاسخ آنها خواهد بود .

خلاصه این طوری بود که شعارهایی از این نوع در کوچه ها و خیابان های شهرهای بزرگ و کوچک ایران روی دیوارها می رفت یا در تظاهرات روی پلاکاردها نوشته می شد: نظام شاهنشاهی سرچشمه فساد است/ شاه مظهر رذالت، دنائت، لئامت و فساد است یا اسلام دین جنبش و جهاد است/ برنامه اش کوبیدن فساد است/ تا شاه در ایران است، فساد هم هست/ مرگ بر رژیم فاسد .

و چون اشرف پهلوی مشهور به فساد و فحشا بود، این شعارها هم بود: مرگ بر خاندان فاحشه پهلوی/ ای اشرف بی شرف کجایی؟/ مرگ بر محمدرضا پهلوی، غلامرضا پهلوی، اشرف فاحشه/ اشرف رهبر باند هرویین/ شاه به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعارهای جالب انقلاب ایران که نشنیده اید!

شعارهای جالب انقلاب ایران که نشنیده اید!