مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-10اقتصادي

توسعه آموزش های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: دوره های آموزشی گوهر تراشی با روش جدید و ساخت رکاب و قلم زنی در استان توسعه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی شاهوردی صبح جمعه در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران گفت: استقبال خوب در حوزه صنایع دستی، گوهر تراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از آن جذب سرمایه گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

وی ادامه داد: 2 دوره آموزشی شامل گوهر تراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاهوردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش هایی در قالب رشته های مزیت دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان ها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آموزش های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

توسعه آموزش های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی