مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:452023-02-10سياسي

استاد کریمی مراغه ای؛ مجاهدت شاعرانه از روزگار طاغوت تا اشعار طنز


میرزاحسین کریمی مراغه ای، به حق از مفاخر ادبی معاصر کشورمان است که بی تردید در اندیشه و خلاقیت ادبی و زندگی آیینی خود، اسوه ای درخشان برای شاعران امروز است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- جلال محمدی؛ استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای، متولد 1310، شاعر مشهور آیینی و اجتماعی کشور، در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دارفانی را وداع گفت.

پدر وی ذاکر کریمی از شاعران آیینی مشهور آذربایجان بود که شعر اجتماعی و طنز نیز می سرود و اشعار هجو وی علیه عوامل کشف حجاب و کسروی ضد دین مشهور روزگار خود بود.

میرزاحسین کریمی مراغه ای، مشی و مسیر آیینی، اجتماعی و ادبی والد بزرگوار خود را ادامه داد و در این مسیر فعالیت گسترده ای انجام داد و صدها هزار بیت شعر به زبانهای آذری و فارسی سرود و شهرتی فراگیر در کشور و به ویژه در جامعه آذری های ایران و حتی آذری های جدا شده از ایران در قفقاز به دست آورد و امروز و در نسل های دهه پنجاه به بعد در میان آذری های ایران کمتر کسی را می توان یافت که بیت و ابیاتی از اشعار او به یاد نداشته باشد.

میرزاحسین کریمی مراغه ای، به حق از مفاخر ادبی معاصر کشورمان است.

از نگاه تاریخی و ادبی، عمر نود و یک ساله و پر برکت او به دو بخش تقسیم می شود: الف - قریب نیم قرن از عمر مبارک کریمی مراغه ای در روزگار حاکمیت طاغوت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد کریمی مراغه ای؛ مجاهدت شاعرانه از روزگار طاغوت تا اشعار طنز

استاد کریمی مراغه ای؛ مجاهدت شاعرانه از روزگار طاغوت تا اشعار طنز