مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-10سياسي

ارتش شاهنشاهی از خیال تا واقعیت


همزمان با روز نیروی هوایی، پنجمین نشست نیاوران با عنوان ارتش شاهنشاهی از خیال تا واقعیت نوزدهم بهمن ماه 1401 در سالن کنفرانس مجموعه نیاوران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این نشست با حضور آقای شاداب عسگری سرهنگ بازنشسته ارتش، پژوهشگر و نویسنده تاریخ معاصر و دفاع مقدس، بیژن مقدم مدیر این مجموعه و با دبیری و اجرای امید اخوی کارشناس حوزه تاریخ و میراث فرهنگی و جمع دیگری از علاقه مندان، پژوهشگران و کارشناسان برگزار شد.

شاداب عسگری در این نشست با بررسی وضعیت نیروی نظامی ایران از زمان قاجار تا انقلاب اسلامی اظهار داشت: از زمان عباس میرزا کشورمان دارای نیروی نظامی بوده، اما انگلیسی ها می خواستند قوای واحدی ایجاد کنند که زیر نظر خودشان باشد.

او ادامه داد: بر همین اساس در سال 1919 وثوق الدوله قرارداد بسیار رقت باری منعقد کرد که بر اساس آن انگلیس یک ارتش متحدالشکلی رابرای ایران بوجود آورد و در این ارتش ایرانی ها از درجه سروانی بالاتر نروند و بالادست آن ها هندی ها و در راس تمامی این قوا انگلیسی ها فرمانده باشند؛ اما این قرارداد لغو شد.

او توضیح داد: اواخر دوره قاجار انگلیسی ها به دنبال ارتشی بودند که دست سایر کشور ها از نیرو های مسلح ایران چیده شده و تنها ایران و انگلیس باقی بمانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش شاهنشاهی از خیال تا واقعیت

ارتش شاهنشاهی از خیال تا واقعیت