مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 17:052023-02-10سياسي

زمستان، فصلِ بهار انقلاب در بجنورد


روزی که خبر ورود امام به ایران در بین مردم پخش شد، موجی از شور و شوق در مردم ایجاد و مردم این شادی خود را به طرق مختلف به نمایش گذاشتند.

در این برهه نهادها و سازمان های دولتی یکی پس از دیگری به انقلاب پیوستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، انسیه حاتمی، عصر روز عاشورای 1342 حضرت امام در اجتماع عظیم مردم قم سخنرانی تاریخی خود را بیان فرمودند.

ایشان در قسمتی از بیانات خود اعلام داشتند، من به شما نصیحت می کنم ای آقای شاه، ای جناب شاه، من به تو نصیحت می کنم دست از این اعمال و رویه بردار من میل ندارم که اگر روزی ارباب ها بخواهند تو بروی مردم شکرگزاری کنند.

مطالبی که در زیر می خوانید بخشی از کتاب تاریخ انقلاب، نوشته محمدعلی پروان است که به شرح حوادث انقلاب در بجنورد پرداخته است.

فرار شاه در 26 دی ماه 1357 اولین فرار شاه از کشور نبود، ولی این فرار دقیقاً آخرین فرار وی بود که بازگشتی در پی نداشت در آستانه ی کودتای 28 مرداد سال 1332، شاه یک بار دیگر برای حفظ جان خود از کشور گریخته بود، ولی چند روز بعد به کمک استعمارگران آمریکا و انگلیس بعد از استقرار نظم و سقوط دولت مصدق به ایران بازگشته بود.

طبیعی است که شاه در ذهن مردم مذهبی مظهر فساد، جنایت، استبداد، فریب و ظلم و بی عدالتی بود ایران نظیر بسیاری از کشورهای شرقی از دوره ی باستان یا استبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان، فصلِ بهار انقلاب در بجنورد

زمستان، فصلِ بهار انقلاب در بجنورد