مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 21:362023-02-10سياسي

سرود، ماندگارترین نوستالژی انقلاب


خبرگزاری فارس از قم، محبوبه حقیقت: بهمن ماه همیشه برایم تداعی گر خاطره های دوران مدرسه است، چرا که پر رنگ تر از همه شهر، به دهه پرافتخار فجر می پرداختیم.

گروه تئاتر، سرود، تزیین کلاس و محوطه مدرسه جزو قشنگ ترین کارهایی بود که همه بچه ها با عشق در بهترین وجه ممکن در صدد انجامش بودند.

تک تک سرودهای انقلابی با صلابت و شور ذاتی اش بهمن ماه را از آن خود کرده بودند و گروه سرود مدرسه بلندگوی اشعار ایران ایران ، به ناله در خون خفته ، این بانگ آزادی است و.

بود.

با وجود اینکه که 40 و اندی سال از این سرودها می گذرد انگار تنها پیوند عمیقی که شور و هیجان آن روزها را بر دلم حاکم  می کند، همین اشعار و همین آهنگ هاست که مرا را به دهه پرتلاطم پنجاه کشورم ایران می برد.

با خود تامل می کنم چرا و چطور این اشعار با همه گروه های سنی آن دوران سازگار بود و همه را مشتاقانه سر ذوق می آورد و هنوز هم اثرش با گذشت سال ها کمرنگ نشده است؟ به حرف های مقام معظم رهبری می اندیشم که سرود را هوای بهاری یا هنر تاثیرگذار می خوانند و چراهای ذهنی من پاسخ داده می شود؛ وقتی مفاهیم غنی و عمیق برای سرودها انتخاب شوند، قطعا اثربخشی و ماندگاری آن به کمال خود می رسد.

شاید بتوان گفت تکامل جبهه فرهنگی و جریان سازی در یک کشور به مدد سرود نتیجه بخش تر و سرعت بیشتری می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرود، ماندگارترین نوستالژی انقلاب

سرود، ماندگارترین نوستالژی انقلاب