مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 09:102023-02-11بين الملل

مرگ 18 نهنگ گوژپشت در سواحل ایالات متحده


در هفته های اخیر 18 قطعه نهنگ گوژپشت در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا تلف شده اند و انتشار این خبر بار دیگر نگرانی فعالان حقوق حیوانات را در این کشور برانگیخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وال استریت ژورنال ، از ابتدای دسامبر گذشته تاکنون لاشه 10 نهنگ مرده در سواحل اطراف نیویورک و نیوجرسی و همینطور لاشه هشت نهنگ مرده دیگر در سواحل شرقی فلوریدا دیده شده است.

بنابر اعلام اداره ملی شیلات ایالات متحده، مرگ ومیر نهنگ ها در سواحل شرقی این کشور از سال 2016 در حال افزایش بوده است.

بر این اساس، طی هفت سال گذشته لاشه دست کم 178 نهنگ گوژپشت، گونه ای در معرض تهدید، در امتداد سواحل یا در میان آب ها پیدا شده است.

اداره ملی شیلات ایالات متحده پس از کالبدشکافی تقریبا نیمی از این تعداد نهنگ، در 40 درصد موارد به شواهدی از برخورد نهنگ ها با کشتی ها و یا گرفتار شدن در چیزی دست یافته است.

در همین حال، تحقیقات برخی دانشمندان حکایت از آن دارد که تغییرات اقلیمی و گرم شدن آب ها می تواند از دیگر عوامل مرگ این آبزیان غول پیکر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره ملی شیلات ایالات متحده، میزان انرژی گرمایی موجود در لایه بالایی اقیانوس های جهان از سال 2019 به این سو، هر سال روندی افزایشی داشته و این میزان به بالاترین حد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 18 نهنگ گوژپشت در سواحل ایالات متحده

مرگ 18 نهنگ گوژپشت در سواحل ایالات متحده