مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 09:512023-02-11سياسي

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی اعلام شد/ صدور کیفرخواست در مراحل پایانی


عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و مسؤول حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار کرد: جنایتی که توسط آمریکایی ها و ترامپ نسبت به شهید سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان صورت گرفت، لازمه آن این بود که پیگیری های مستمر و دقیق تری صورت بگیرد که خوشبختانه در داخل کشور پرونده هم از بعد حقوقی و هم از بعد کیفری در حال رسیدگی است و کیفر خواست هم آماده می شود و در حال مراحل نهایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه عراق نیز پرونده را با توجه به صلاحیت مقامات قضایی پیش می برند، گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به زودی گزارشات آن اعلام خواهد شد.

رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی افزود: طبیعتا قضایای بین المللی مسیر و تشریفات خاص خودش را دارد و ما باید منتظر باشیم که این تشریفات انجام شود ولی پیگیری به صورت جدیت ادامه دارد.

وزیر امور خارجه، رییس قوه قضاییه و معاون امور بین الملل این حوزه  همچنان پیگیر هستند و هر هفته جلسه ای با حضور کارشناسان دستگاه های مختلف برای رسیدگی به این موضوع داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی اعلام شد/ صدور کیفرخواست در مراحل پایانی

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی اعلام شد/ صدور کیفرخواست در مراحل پایانی