مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 11:522023-02-11پزشكي

رتبه اول ایران در تمام شاخص های سلامت در منطقه


وزیر بهداشت ضمن تشریح برخی پیشرفت های حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی، گفت: مردم ما واقعا مردم خوبی هستند و الحمدالله حضور مردم بوده که توانسته انقلاب را حفظ کند.

- دکتر بهرام عین اللهی که در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته است، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پیشرفت شاخص های بهداشتی بعد از انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دستاورد سلامت بعد از انقلاب اسلامی سیستم شبکه بهداشت و درمانی بود که در کشور ایجاد شد همچنین ادغام نظام بهداشت و درمان با آموزش پزشکی در وزارت بهداشت باعث شد که ما از نظر نیروی انسانی، فضاهای درمانی و آموزشی و بهداشتی بتوانیم پیشرفت زیادی داشته باشیم.

وی افزود: به عنوان مثال قبل از انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان بالای 200 در 1000 بود، اما اکنون به 14 در 1000 رسیده است همچنین میزان امید به زندگی در کشور از 54 سال به 75 سال رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه در تمامی شاخص های سلامت در منطقه اول هستیم، گفت: در حال حاضر در زمینه نیروی انسانی در حوزه سلامت خودکفا هستیم و اکنون نزدیک به 20 هزار عضو هیات علمی و 270 هزار دانشجو داریم همچنین 65 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهارکرد: مردم ما واقعا مردم خوبی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول ایران در تمام شاخص های سلامت در منطقه

رتبه اول ایران در تمام شاخص های سلامت در منطقه