مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 19:002023-02-11اقتصادي

کاهش هزینه های تامین مالی با استفاده از ظرفیت هلدینگ ها


رییس اداره امور شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ سازمان بورس گفت: شرکت های گروه خدمات بازار سرمایه با حداقل سرمایه 5 هزار میلیارد ریال می توانند به عنوان مدیر سندیکا ایفای نقش کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امین رضایی مقدم اظهار کرد: شرکت های گروه خدمات بازار سرمایه به استناد دستورالعمل تأسیس و فعالیت آن ها (موضوع بند 22 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار و ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار) از مصادیق شرکت های مادر (هلدینگ) هستند که با سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه یا واحدهای سرمایه گذاری سایر نهادهای مالی، به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل خود، در واحد سرمایه پذیر نفوذ قابل ملاحظه یافته یا کنترل آن واحد را بدست می آورند.

این مقام مسئول بیان کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل یاد شده تاکنون 7 شرکت گروه خدمات بازار سرمایه موفق به اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس شده اند.

اخیراً نیز هیأت مدیره سازمان با صدور موافقت اصولی 2 شرکت گروه خدمات بازار سرمایه دیگر موافقت کرده است و درخواست های جدید نیز در صورت احراز شرایط مندرج در دستورالعمل مذکور و ابلاغیه های مرتبط، بررسی و مجوز فعالیت آن ها صادر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه های تامین مالی با استفاده از ظرفیت هلدینگ ها

کاهش هزینه های تامین مالی با استفاده از ظرفیت هلدینگ ها