مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:002023-02-12اقتصادي

لزوم کاهش مصرف سیگار/ نباید قاچاق دخانیات افزایش یابد


قیمت سیگار باید به گونه ای باشد که مشوق مصرف نباشد و از طرف دیگر نباید در داخل مالیات هایی روی سیگار وضع کنیم که قاچاق سیگار افزایش یابد.

- کیوان مرادیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به بخشی از لایحه بودجه مبنی بر اینکه از ابتدای سال 1402 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ 50 تومان و تولید داخل با نشان بین المللی 100 تومان به عنوان مالیات دریافت می شود، اظهار داشت: در تعیین مالیات بر سیگار باید چند موضوع را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهیم.

یک بحث آن است که جهت گیری ها باید به گونه ای باشد که کاهش مصرف سیگار در کشور اتفاق بیفتد، چرا که در هیچ کشوری مسئولان و دولتمردان تمایل ندارند مصرف دخانیات زیاد باشد.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر آن است که ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مصرف سیگار در کشورمان، نباید کاری کنیم که قاچاق سیگار افزایش یابد.

الان در صنعت دخانیات بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه به کشور ما به عنوان بازار مصرف خود نگاه می کنند و بخش عمده دخانیات ما را تأمین می کنند.

ما باید هم صنعت داخلی خود را تقویت کنیم و هم کاهش مصرف دخانیات در کشورمان باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصریح کرد: قیمت سیگار باید به گونه ای باشد که مشوق مصرف نباشد و از طرف دیگر نباید در داخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کاهش مصرف سیگار/ نباید قاچاق دخانیات افزایش یابد

لزوم کاهش مصرف سیگار/ نباید قاچاق دخانیات افزایش یابد