مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:052023-02-12پزشكي

مرکز جامع سرطان در تبریز تاسیس می شود/ پیشتازی سرطان معده و مری


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تاسیس مرکز جامع سرطان در شهرک خاوران تبریز خبر داد.

- جواد احمدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت شیوع سرطان اظهار کرد: یکی از بیماری هایی که متأسفانه روزبه روز شاهد افزایش بیماران آن هستیم، بیماری های مزمن و در کنار آن سرطان است، از طرفی با پیشرفت علم در پیشگیری، تشخیص و درمان آن شاهد پیشرفت های گسترده ای هستیم به عنوان مثال سرطان خون زمانی در اطفال کشنده بود اما اکنون بیش از 90 درصد آنها بعد از دوره ی درمانی بهبود می یابند.

وی ادامه داد: زمانی که تغییراتی که در فرد ایجاد می شود و سلول ها به سلول های سرطانی تبدیل می شوند، با تشخیص سریع می توان درمان را هموارتر کرد، اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود جلوی پیشرفت آن گرفته می شود چراکه بهترین کار در هر امری برخورد پیشگیرانه است.

وی افزود: اغلب سرطان ها حاصل تغییرات زندگی ماشینی، آلودگی های محیطی و تغذیه ای است و اگر از زندگی سالم برخوردار باشیم و کیفیت زندگی خود را افزایش و استرس را کاهش دهیم، می توانیم مؤثرتر عمل کنیم و این وظیفه ی سازمان ها و نهادها است که باید برای مردم زندگی سالم و محیط مناسب ایجاد کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: تأمین تغذیه سالم، ایجاد محیط سالم و بدون از آلودگی از جمله آلودگی هوا، ایجاد نظم ترافیکی و فضای سالم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز جامع سرطان در تبریز تاسیس می شود/ پیشتازی سرطان معده و مری

مرکز جامع سرطان در تبریز تاسیس می شود/ پیشتازی سرطان معده و مری