مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-12اقتصادي

دولت و مجلس بر سر دوراهی «وزارت بازرگانی» یا «سازمان بازرگانی»


بیشتر از 10 سال از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن می گذرد و دراین مدت هر از چندگاهی صدای احیای دوباره نهاد «بازرگانی» شنیده می شود، - تابناک _ بیشتر از 10 سال از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن می گذرد و دراین مدت هر از چندگاهی صدای احیای دوباره نهاد بازرگانی شنیده می شود اما در سال های اخیر به دلیل تلاطم های موجود در بازار بیشتر بر این موضوع تاکید می شود.

در اواخر دولت قبل و از زمان بر سر کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع به طور جدی دنبال می شود اما هنوز بر سر اینکه باید این نهاد بازرگانی در قالب وزارتخانه تشکیل شود یا سازمان اختلاف نظرهایی وجود دارد.

دولت سیزدهم معتقد است که برای تنظیم بازار در کشور باید این نهاد در قالب سازمان تشکیل گردد و به همین دلیلرییس جمهور لایحه تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را با قید دو فوریت برای انجام تشریفات قانون گذاری به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

سیدابراهیم رییسی لایحه پیشنهادی دولت در خصوص ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی تنظیم شده است، با قید دو فوریت جهت انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

در ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می شود به منظور تمرکز سیاست گذاری، راهبری برنامه ریزی نظارت و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت و مجلس بر سر دوراهی «وزارت بازرگانی» یا «سازمان بازرگانی»

دولت و مجلس بر سر دوراهی «وزارت بازرگانی» یا «سازمان بازرگانی»