مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:452023-02-12اقتصادي

ذبح بیش از 253 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های همدان


از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 253 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی وبهداشتی قرارگرفته است.

- محمدرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دامپزشکی در خصوص حفظ و ارتقای بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی در 6 واحد کشتارگاه صنعتی دام استان، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 253 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرارگرفته است.

وی یادآور شد: با اقدام بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های استان، بیش از 103 تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت پنج واحد کشتارگاه طیور در سطح استان همدان، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در پنج کشتارگاه صنعتی طیور استان بیش از 20 میلیون و 158 هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این تعداد حدود 362 تن به دلیل غیرقابل مصرف بودن، از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم سازی شده است.

رسولی با بیان اینکه در سنوات گذشته طرح های بهداشتی زیادی در استان اجرا شده، افزود: دامپزشکی در راستای تضمین سلامت مواد خام دامی اقدامات گسترده ای را در حال اجرا دارد و این طرح ها در مسیر بهبود وضعیت کیفی محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح بیش از 253 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های همدان

ذبح بیش از 253 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های همدان