مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-12سياسي

جزییاتی از لایحه ارتقا امنیت زنان/چرا کلمه خشونت در لایحه حذف شد


لایحه ارتقا امنیت زنان در مقابل سو رفتار در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و نمایندگان مجلس می گویند؛ حذف کلمه خشونت از لایحه یک اصلاح مثبت هوشمندانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمقام معظم رهبری مطرح و شروع کار از سوی معاونت امور زنان رییس جمهوری شکل گرفت سپس پیش نویس اولیه تهیه و به هیأت دولت ارسال شد.

پس از آن به دلیل وجود مقررات قضایی به قوه قضاییه ارسال و پس از بررسی در دولت به مجلس ارسال شد و سرانجام بهمن امسال در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گفته نمایندگان مجلس این لایحه دارای نو آوری های حمایتی و پیشگیرانه همچنین نو آوری های حقوقی و قضایی استو به لحاظ سطح بندی محتوایی لایحه در 3 سطح تدابیر پیشگیرانه، تدابیر حمایتی و تدابیر حقوقی و قضایی است.

حمایت از زن و تحکیم خانواده / ‏رسیدگی فوری به پرونده ممانعت همسر هنگام خروج زن از کشور فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان مجلس در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار اظهارداشت: زنانی که برای خروج از کشور با دلیل غیر موجه همسر مواجه می شوند بر اساس لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار می توانند مدارک و مستندات خود را به دادگاه ارائه کنند و دادگاه موظف است از خارج از نوبت این موضوع را رسیدگی کند و بر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از لایحه ارتقا امنیت زنان/چرا کلمه خشونت در لایحه حذف شد

جزییاتی از لایحه ارتقا امنیت زنان/چرا کلمه خشونت در لایحه حذف شد