مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-12فرهنگي

بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع دستی کشور شد


بانوی هنرمند کرمانی در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به عنوان کارآفرین نمونه صنایع دستی کشور معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اکرم قلندری فعال حوزه تولید و آموزش صنایع دستی در رشته حصیربافی شهرستان قلعه گنج به عنوان کارآفرین نمونه صنایع دستی کشور انتخاب شد.

کاظم حسین زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این رابطه گفت: تاکنون قریب به 1000نفر در قلعه گنج و روستاهای اطراف همچون چاه المدین، ریگ آباد، سوردر، میان ده، تگک، کرکگ، چاهک، گاوبنان، سهرانی، پیزگی، علی آباد، اشکوتو و سورتاک به تولید حصیر مشغول هستند که این تعداد شغل را باید مدیون این هنرمند کارآفرین باشیم.

حسین زاده بیان کرد: با فعالیت های این بانوی توانمند تغییرات بزرگی در وضع معیشت مردم این منطقه ایجاد شده و بحث محرومیت زادیی توسط او و همکارانش تا حدودی اتفاق افتاده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ادامه داد: فعالیت های اکرم قلندری موجب شده تعدادی از هنرمندان به ظرفیت موجود در این منطقه شامل مردم هنرمند و همچنین مواد اولیه مناسب برای تولید انواع مختلف حصیر پی ببرند و درصدد آموزش و تولید بیشتر صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع دستی کشور شد

بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع دستی کشور شد