مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:302023-02-12اقتصادي

رونق تولید در جامعه عشایری/بافت 31 هزار متر صنایع دستی غیر داری


سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: طی 10 ماه گذشته 31 هزار و 500 متر مربع صنایع دستی غیر داری توسط عشایر استان تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عشایر تنها از نظر اقتصادی و تأمین گوشت و پشم در خراسان جنوبی شناخته شده نیستند، بلکه زندگی در طبیعت و انس با داده های خداوندی ذوق و هنر را نیز در بین آنان به اعتلا رسانده است.

اگر نگاهی به زندگی و زیست عشایر بیندازیم بسیاری از صنایع دستی که توسط خود آنان تولید شده است را در بطن خانه و زندگی آنان مشاهده می کنیم که بسیار ارزشمند است.

از قالی و قالیچه تا عروسک سازی و پلاس بافی و بسیاری از صنایع دستی دیگر توسط عشایر خراسان جنوبی تولید می شود خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین محمد ابراهیم ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن 17 هزار و 287 هزار خانوار عشایر، هفت درصد عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از حیث جمعیت عشایر چهارمین استان کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: یکی از برنامه های ما رونق صنایع دست در بین عشایر خراسان جنوبی است گفت: در طول سال جاری نیز اتفاقات بسیار ارزشمندی در این زمینه رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق تولید در جامعه عشایری/بافت 31 هزار متر صنایع دستی غیر داری

رونق تولید در جامعه عشایری/بافت 31 هزار متر صنایع دستی غیر داری