مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:552023-02-12اقتصادي

تدوین الگوی کشت در 56 هزار و 163 هکتار از اراضی فامنین/ ممنوعیت کشت دوم


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره تدوین الگوی کشت برای 56 هزار و 163 هکتار از اراضی زراعی فامنین گفت: در اجرای این طرح کشت هندوانه صفر و کشت دوم ممنوع خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، منصور خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از عملیات اجرایی الگوی کشت در شهرستان فامنین اظهار کرد: هدف از این طرح حفظ منابع آب و خاک است.

وی با بیان اینکه امسال فامنین به عنوان پایلوت اجرای الگوی کشت کشوری مطرح شده است گفت: در این طرح به دنبال افزایش بهره وری هستیم تا از ذخایر ارزشمند آب و خاک حفاظت بهتری داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین از تدوین برنامه عملیاتی اجرای الگوی کشت در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه کشاورزان باید طبق این الگو محصولات خود را کشت کنند افزود: برنامه الگوی کشت برای 56 هزار و 163 هکتار از اراضی زراعی تدوین شده که 12 هزار هکتار مربوط به کشت محصولات آبی و 44 هزار و 163 هکتار مربوط به محصولات دیم است که انتظار تولید 147 هزار و 9 تن محصول برآورد شده است.

وی تصریح کرد: توسعه مجتمع های گلخانه ای، اجرای سیستم های نوین آبیاری، کشت محصولات کم آب بر و توجه به اقلیم و سابقه کشت هر محصول در منطقه از مواردی است که می تواند ما را به سمت ارتقای بهره وری سوق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین الگوی کشت در 56 هزار و 163 هکتار از اراضی فامنین/ ممنوعیت کشت دوم

تدوین الگوی کشت در 56 هزار و 163 هکتار از اراضی فامنین/ ممنوعیت کشت دوم