مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-12سياسي

طالبان روی طرح بازگشایی دانشگاه ها برای دختران کار می کند


پس از جلوگیری غیرقانونی و غیرشرعی طالبان از تحصیل دختران در دانشگاه ها یک مقام وزارت تحصیلات عالی این گروه اعلام کرده که دارند روی طرحی برای بازگشایی دانشگاه ها به روی دختران کار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پس از اجماع جهانی بر ضد طالبان به خاطر طرح غیرشرعی و غیرفرهنگی بستن دانشگاه ها به روی دانشجویان دختر افغانستانی، این گروه اکنون اعلام کرد روی طرح بازگشایی دانشگاه ها به روی دختران کار می کند.

لطف الله خیرخواه، معاون وزارت تحصیلات عالی افغانستان می گوید که این وزارت برای بازگشایی دانشگاه ها به روی دختران، کار روی طرح خاصی را آغاز کرده و این طرح به زودی نهایی خواهد شد او روز یک شنبه، 16 بهمن در نشستی در ولایت ننگرهار گفت که به زودی دختران اجازه تحصیل در چارچوب شریعت اسلامی خواهند داشت، اما وی در این نشست نگفت که کجای دانشگاه های افغانستان در حکومت قبلی غیراسلامی بوده است و اگر به کل شرح درس ها و ساختار آکادمی در حکومت قبل غیراسلامی بوده چطور در این مدت کوتاه توانسته اند به ساختار جدید برسند و شرح درس ها را تغییر دهند و اگر این تغییر صورت گرفته توسط چه کسانی بوده است؟ معاون علمی وزارت تحصیلات عالی که پیش از آن نشست از دانشگاه ننگرهار و دانشکده تربیت معلم آن بازدید کرده بود، گفت: دانشکده تربیت معلم جایگاه خاص و بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان روی طرح بازگشایی دانشگاه ها برای دختران کار می کند

طالبان روی طرح بازگشایی دانشگاه ها برای دختران کار می کند