مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 16:522023-02-12بين الملل

فدرال رزرو چه نقشی در توطئه تسلیحاتی آمریکا در عراق دارد؟


آمریکایی ها قصد دارند کنترل پرونده تسلیحات را در عراق به دست گیرند و اجازه ندهند این کشور هیچ قرارداد تسلیحاتی با روسیه، چین و حتی کشورهای عضو ناتو منعقد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا در تلاش است کنترل پرونده های امنیتی و حساس عراق را به دست گیرد تا بتواند بغداد را مجبور به خرید سلاحهایی از خود کند که قدیمی است و هیچ کاربردی ندارد.

پایگاه خبری المعلومه به اشغالگری جدید آمریکا در عراق با محوریت فدرال رزرو پرداخت و به نقل از کریم علیوی نماینده ائتلاف الفتح این کشور نوشت، آمریکا قصد دارد کنترل منافع اقتصادی و امنیتی عراق را به دست گیرد و اجازه ندهد این کشور با کشورهای همسایه و منطقه رابطه برقرار کند.

علیوی با بیان اینکه واشنگتن در تلاش است وزارت دفاع عراق را پنتاگون مرتبط کند تا کنترل تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور را به دست گیرد، گفت: واشگتن اجازه نمی دهد عراق با چین و روسیه، روابط امنیتی و اقتصادی داشته باشد.

حسین الکنانی کارشناس عراقی نیز گفت: راهبرد نظامی آمریکا در عراق این است که نیروهای عراقی هیچ سلاح پیشرفته ای از روسیه، چین یا کشورهای اروپایی خریداری نکند.

یکی از اهرمهای فشاری آمریکا بر دولت عراق، عدم تحویل داراییهای این کشور به شرکتهای تسلیحاتی عراقی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فدرال رزرو چه نقشی در توطئه تسلیحاتی آمریکا در عراق دارد؟

فدرال رزرو چه نقشی در توطئه تسلیحاتی آمریکا در عراق دارد؟