مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 01:072023-02-12بين الملل

تشدید تنش آمریکا با چین؛ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در منطقه


به دنبال ماجرای نفوذ بالن چینی به حریم هوایی آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده از برگزاری رزمایشی با حضور تفنگداران دریایی و ناو هواپیمابر خود در منطقه خبر داده است.

- به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ماجرای مرتبط با ورود بالن چین به حریم هوایی آمریکا و افزایش تنش بین واشنگتن با پکن، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده از برگزاری رزمایشی در دریای چین جنوبی خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس ناوگان هفتم آمریکا مستقر در ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر نیمیتس و ناو  گروه آن و همچنین یگان تفنگداران دریایی این کشور در حال انجام عملیات یکپارچه در دریای چین جنوبی هستند.

ناوگان هفتم آمریکا اعلام کرده که رزمایش هایی که شامل کشتی های جنگی، نیروهای زمینی و هواپیماها می شد  را از روز شنبه آغاز کرده، اما به جزییات زمان زمان آغاز یا پایان آن اشاره ای نکرد.

این در حالی است که چین مدعی مالکیت بر بخش بیشتری از دریای چین جنوبی است و به شدت فعالیت نظامی سایر کشورها در  این منطقه را زیر نظر دارد.

ایالات متحده همچنین در حال تقویت روابط نظامی خود با فیلیپین است، که با گارد ساحلی چین در منطقه در چند نوبت تقابل داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش آمریکا با چین؛ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در منطقه

تشدید تنش آمریکا با چین؛ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در منطقه